Ojcowski Park Narodowy

   Ojcowski Park Narodowy leży w Małopolsce, na Wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej,obejmuje  część Doliny Prądnickiej i Sąspowskiej. Jest to najmniejszy park w Polsce, ale bardzo atrakcyjny, malowniczy krajobraz ojcowskiego parku i cała wyżyna są obszarem unikatowym w skali całego kraju.  Na tym terenie występują liczne dolinki,  wąwozy i  jaskinie,  odkryto i opisano 400 jaskiń, a może ich być nawet dwa razy tyle. Obecnie najdłuższa, to Jaskinia Łokietka.












Chyba najładniejszą budowlą na terenie parku jest Kaplica ,, Na Wodzie ,, jest to zabytkowa, drewniana kaplica pod wezwaniem św. Józefa Robotnika wybudowana nad dwoma brzegami Prądnika.


                                                                                                                                            
                               
Zamek warowny wzniesiony przez Króla Kazimierza Wielkiego

To Brama Krakowska , tworzą ją 15 metrowe bloki skalne, kiedyś tędy wiódł szlak handlowy ze Śląska do Krakowa.








Na terenie parku dużo zaproszeń na noclegi, a dla głodnych liczne jadłodajnie polecają rodzimego pstrąga. Miejsce bardzo urokliwe,  wygodne do spaceru , jest czym oddychać i jest  co podziwiać. Niedaleko też miejscowość Pieskowa Skała ze słynną Maczugą Herkulesa, pięknym zamkiem ale tam już nie doszłam, może następnym razem.

Komentarze

  1. Byłam w Ojcowie, Pieskowej Skale. Noclegi miałam w Ojcowie. Bardzo miło wspominam moje wędrówki po Ojcowskim Parku Narodowym. Tylko w jaskiniach nie byłam.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w jaskiniach nie byłam, ale na wakacje przyjeżdża kuzynka z dziećmi i planujemy coś zdobyć, teraz za krótki dzień. Pozdrawiam : )

      Usuń
  2. Piękna wycieczka.Skały bardzo ciekawe.Cudownie ujelas roślinki ktore budzą się do życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te rośliny to nic nie odpoczęły. w niedzielę też było pięknie na spacery, a skały ogromne pięknie wyglądają. że też natura tak to wyrzeźbiła, czasem do podziwu

      Usuń
  3. Bardzo dawno byłam w Ojcowskim Parku Narodowy,m.
    Ale pamiętam że bardzo przezyłam tę wędrówkę wśród skał.
    Dziękuję że mnie tam zabrałaś bo zrozumiałam że powinnam tam wrócić kiedyś...
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotko - wrócić koniecznie, bliżej lata jak będzie dzień dłuższy, obecnie za mało czasu by przejść szlak. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Oj, dawno tam nie byłam, musze nadrobić i odświeżyć pamięć:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :)) w każdym roku coś nowego tam powstaje tylko skały dostojne, ogromne, stoją niezmiennie w jednym miejscu.

      Usuń
  5. Małopolska jest najbliższa memu sercu i najpiękniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ tam pięknie! Aż chciałoby się tam zostać na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  7. Trzeba przyjechać, najlepiej na kilka dni : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam i nigdy nie zapomnę tego pięknego spaceru wśród cudnej przyrody!
    Piękne zdjęcia:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. 45 year old Software Consultant Janaye Nevin, hailing from Listowel enjoys watching movies like My Father the Hero and Flower arranging. Took a trip to The Four Lifts on the Canal du Centre and drives a Duesenberg SJ Roadster. znajdz tutaj

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty

Pies z kotem