Pielgrzymka Tarnowska

  19 sierpnia każdego roku przybywają do mojej miejscowości na nocleg pielgrzymi z Pieszej Pielgrzymki Tarnowskiej na JasnąGórę, u nas nocują pielgrzymi z grupy 9 -  / Maksymilian /. Podziwiam tych ludzi nie straszny im upał ani ulewny deszcz, droga też nie zawsze wygodna czasem bardzo pod górkę, jak choćby do mojej miejscowości. Przychodzą, kąpią się, przebierają, idą na apel modlą się, śpiewają, żartują jakby nigdy nic, żadnego zmęczenia nie widać, a przecież nie jeden korzysta z pomocy pielęgniarki w opatrywanie ran na nogach.




Wczorajsza noc była wyjątkowo ciepła i dla nocujących u nas pielgrzymów bardzo łaskawa dlatego zamiast spać pod namiotem, spali na rozłożonym namiocie. Musiałam im zrobić zdjęcie po kryjomu, byle jak przez okno, ale jest. Psa musiałam zamknąć w domu by nie  szczekał,  bo on też nie mógł wyjść z podziwu że tak można 😃



Komentarze

  1. Pielgrzymka Tarnowska wchodzi na Jasną Górę tego samego dnia co my, tylko wydaje mi się o wiele bardziej większa. No i idzie znacznie dłużej (my wychodzimy dopiero 23 sierpnia). Podziwiam ich, że dają radę tyle przejść. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tarnowska wychodzi 17 sierpnia, jest 25 grup obecnie po około 200 osób w grupie. Karolinko życzę dobrej pogody na czas pielgrzymowania.

      Usuń
  2. Podziwiam tych ludzi, zawsze mialam słabe nogi a i serce u Ciebie wielkie.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, trzeba mieć siłę by taką drogę przejść, a otwarte bramy i serca to u większości mieszkańców tak już tradycyjnie od czterdziestu lat. Dziękuję za odwiedziny, pozdrawiam!

      Usuń
  3. Bardzo lubię patrzeć na pielgrzymów. Sama kiedyś pielgrzymowałam pieszo do Częstochowy - chyba 6 razy. Zawsze było wspaniale ! Mieliśmy już "swoje", zaprzyjaźnione rodziny, u których nocowaliśmy. Podziwiam wszystkich tych, którzy udzielają noclegu obcym osobom i dzielą się posiłkiem. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie radzę sobie z tymi komentarzami ,zamiast odpowiedź Uli wpisał mi się komentarz, muszę to jakoś lepiej ogarnąć

      Usuń
  4. Ogromny szacun dla pielgrzymujących mnie przeraża sama myśl więc wolę im gotować herbaty i smażyć frytki. Też mamy zaprzyjaźnionych pielgrzymów od lat, już drugie nawet trzecie pokolenie gościmy, dobrze że mamy możliwość zrobić coś dobrego dla innych. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrego nigdy dosyć Elizo 👍💗 Pozdrawiam 🙂

      Usuń
    2. Też tak uważam :)) Pozdrawiam !

      Usuń
  5. Nieustannie jestem pełna podziwu dla pielgrzymujących. Ty im pomagasz, więc jakiś swój wkład też masz. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewielki ten mój wkład, ale zawsze to jakiś punkcik na plus :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Zawsze podziwiam tych wszystkich Ludzi, którzy chodzą na pielgrzymki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty