Kościół w tarapatach

  Cały kraj poruszony filmem braci Sekielskich, obejrzałam i też jestem w szoku. Niewyobrażalny dramat i  trauma, już bardzo dorosłych ludzi, którym przyszło w tym uczestniczyć i to przeżyć. Szkoda że kościół takie zachowania ukrywał i tym samym tolerował, a za karę / chyba w nagrodę / przenosił oprawców do innej parafii. Każdy tego typu wybryk księdza powinien być napiętnowany i zakończyć się usunięciem z kapłaństwa i każdy kleryk powinien wiedzieć co go czeka gdyby mu jakaś głupota chodziła po głowie, zanim złoży śluby. Muszę jeszcze dodać że sama osobiście znam kilkunastu księży, wspaniałych, mądrych, pracowitych i takich jacy powinni być.Teraz powinien nastąpić dalszy ciąg i powinien ktoś stworzyć film o pedofilii w innych miejscach i stanach. Nie brakuje pedofilii w zakładach pracy, w domach dziecka w ośrodkach wychowawczych i  w naszych  rodzinnych domach też pełno zwyrodniałych wujków,  braci, ojców a nawet matek które wiedzą o cierpieniu córek, ale nic nie robią by się kochanek nie obraził i nie odszedł. Takie zachowania trzeba tępić w zalążku, nie czekać aż samo przejdzie, bo nie przejdzie, a kończy się dramatycznie.

Komentarze

  1. Masz rację, dzisiaj oglądałam film, straszne.Zgadzam się z Twoją opinią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Elizo, masz rację, ale ja mam wątpliwości czy będą miały miejsce głębokie zmiany. Biskupi nadal milczą, a dlaczego hierarchowie jeszcze zajmują swoje stanowiska?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym razem będą musieli podjąć decyzje, za duży rozgłos i nie jest to jedna skarga anonimowej osoby tylko wywiady z konkretnymi ofiarami, ale masz rację że biskupi już próbują bagatelizować i nawet obracać w żart.

      Usuń
    2. Porażająca jest pogarda dla zwykłych ludzi widoczna na twarzach niektórych hierarchów oraz w słowach, które im się wymknęły zanim pomyśleli co mówią. Tym razem nie uda się problemu zamieść pod dywan, mam taką nadzieję, niektórym otworzą się wreszcie oczy na tyle, by pojąć, że z wiarą i nauką Chrystusa niektórzy nie mają nic wspólnego.
      Pozdrawiam Cię serdecznie, Elizo :)

      Usuń
    3. Dokładnie tak samo myślę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Obejrzałam tylko część, reszta dzisiaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obejrzałam za jednym zamachem i drugi raz bym nie chciała.

      Usuń
  4. Wierzę, że tym razem rzecz cała nie zakończy się milczeniem. Docierają informacje, że do tej pory film obejrzało blisko 14 mln. widzów. To chyba o czymś mówi...

    OdpowiedzUsuń

  5. Gdyby zareagowali odpowiednio dwadzieścia lat temu, dziś nie było by problemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja myślę, że jedynym straszakiem na hierarchów może być dopominanie się ofiar o odszkodowania za zmarnowane dzieciństwo i za traumę, którą niosą do dziś..

    OdpowiedzUsuń
  7. Pewnie masz rację, ale czy oni oddadzą na ten cel coś własnego ? Czy zdeklarują się żyć w ubóstwie, albo chociaż skromnie?

    OdpowiedzUsuń
  8. To będzie zależało od tego, jak się zachowają wierni z datkami finansowymi.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty

Pies z kotem