Pełnia księżyca

Księżyc przybywający, zbliżający się do pełni, to najlepszy okres do robienia przetworów na zimę, pieczenia placków, chleba, obcięte w tym czasie włosy będą się dobrze układały, a ufarbowane dłużej trzymają kolor, posadzone kwiaty dobrze się ukorzenią i będą ładnie rosły. Natomiast po pełni, kiedy księżyca ubywa  to najlepszy czas do niszczenia szkodników roślin, mszyc, rolnic, stonki. a także wyrywania chwastów, zbierania ziół i kwiatów do suszenia, a dla nas najlepszy czas na  robienie  peelingu skóry,  pedicure , formowanie brwi. Wiele osób w czasie pełni ma problem z zaśnięciem.
cz
Pełnię i częściowe zaćmienie księżyca córka sfotografowała przez teleskop. W najważniejszym momencie księżyc przykryła chmura i cale przygotowania, ustawienia  sprzętu na nic się zdało.

Komentarze

  1. Następna pełnia dopiero za miesiąc? Od jutra chcę zacząć kisić ogórki na zimę. W każdy targowy dzień kupię parę kilka. Nigdy nie spoglądałam na te fazy księżyca. Muszę się nimi zainteresować. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka lat temu zainteresował mnie Kalendarz Księżycowy, tam wyczytałam te ciekawostki i zaczęłam stosować w życiu, z przetworami i pieczeniem placków sprawdza się. Trochę mniej się sprawdza z siewem i pielęgnacją roślin, bo to jeszcze od opadów zależne. Pozdrawiam : )

      Usuń
  2. Zdjęcia są piękne, ale w kosmos mnie nie ciągnie ;) wolę z ziemi oglądać takie zjawiska. Pomyśleć, że wykorzystywano je do straszenia niewykształconego ludu.
    W spaniu nie przeszkadza mi pełnia ani jej brak, kiedy tylko oczy mogę przymknąć - spałabym natychmiast. Ale połączenie pewnych czynności z fazami księżyca jest jak najbardziej słuszne i sprawdzone. Jesteśmy częścią kosmosu i podlegamy jego prawom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym chciała w kosmos, a może tak mi się tylko wydaje, po ziemi nie zawsze pewnie chodzę, różne czynności życiowe wykonuję w odpowiednich fazach księżyca.

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia w wykonaniu córki, myślę że kiedyś sie to sprawdzało, w dzisiejszej dobie gdzie atmosfera taka zaorana, kurz ,pył i Bóg wie co jeszcze chyba już tak nie funkcjonuje.
    Elizo, nie chcę Cię smucić ale skoro Twoje ogórki kwitną a nie chcą się wiązać to znaczy że miałaś pecha z nasionami, te które nasiona są tkzw męskie,one się nie wiążą.Zadałam to pytanie na blogu
    Nie podlewam.pl , ciekawa ogrodnicza stronka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za stronkę, poczytam, teraz już nic nie poradzę muszę kupić ogórków i nie czekać.

      Usuń
  4. Ja przekonałam się, że fazy księżyca mają związek z naszym życiem. Staram się robić różne rzeczy w odpowiednim czasie astrologicznym. Protezę zębową miałam zrobioną w czasie nieodpowiednim i do dziś się z nią męczę. A robił ja świetny lekarz - protetyk.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też staram się różne czynności dostosować do faz księżyca, i już nieraz przekonałam się że to działa.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty

Pies z kotem