Urlop na Kujawach

Odwiedziłam moje ulubione miejsca wakacyjne w Kujawsko-Pomorskim i nie tylko.W Izbicy Kujawskiej oprócz ogromnych pól kukurydzy, znalazłam pole ze słonecznikiem.

 Reszta po staremu -klacz Jamajka jak zwykle z młodym.

Na rozstajach dróg te same urocze  kapliczki

 W Ciechocinku spacer przy tężniach - natychmiast lepiej mi oddychać

                                       



W Golubiu- Dobrzyniu, na wysokim wzgórzu,górującym znacznie nad miastem znajduje się zamek krzyżacki z XIII w.Po zwycięskiej bitwie pod Grunwaldem odebrany Krzyżakom,  w latach 1611-1620 odrestaurowany i przebudowany przez Annę Wazównę (siostrę króla Zygmunta), starościnę golubską w tym czasie był najładniejszym zamkiem w Polsce, był też znanym,nie tylko w kraju ośrodkiem życia kulturalnego, intelektualnego. Anna Wazówna była osobą bardzo dobrze wykształconą, znała pięć języków, zajmowała się uprawą kwiatów, ziół  i ziołolecznictwem, to tu w golubskich ogrodach wyhodowała pierwszy w Polsce tytoń.

 W Gnieźnie odwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego. Rzeczy codziennego użytku, ubrania, uprząż dla koni i wiele innych eksponatów pochodzących z tamtego okresu.

Przejeżdżając przez Słupcę natrafiliśmy na wypadek drogowy, by ominąć wypadek, ktoś wpadł na sposób i pojechał przez ściernisko - my i kilkadziesiąt innych samochodów też.
Jeszcze Lednickie Pole


Wróciłam do domu zmęczona, ale warto było.


Komentarze

  1. W Ciechocinku są TĘŻNIE, a nie termy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie że TĘŻNIE, a nie termy i tak chciałam napisać ale wyszło inaczej, przepraszam i zaraz poprawiam.

      Usuń
  2. No patrzaj Pani! :-))))) Byłaś o wyciągnięcie ręki ode mnie! ;-)))))
    A w tym słonecznikowym polu wygladasz pięknie! Nie ma co się dziwić, w takim anturażu! ;-)))
    Macham! ;-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Już po wakacyjnym wypoczynku na Kujawskiej Ziemi ? Słoneczniki piękne, ale i Ty ukrywająca się za nimi też ! :) W Ciechocinku ładnie, muszę znowu się tam wybrać. W Golubiu Dobrzyniu byłam dwa razy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo.Ten mój wypoczynek był tylko z nazwy, w ciągu kilku dni objechaliśmy kilka odległych miast. Zamek golubski naprawdę ładny i cały teren zadbany. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jakie cudowne fotki, słoneczniki powalają.W tym rejonie mam rodzinę ,miejscowość Skępe.Mieliśmy tam jechać ale czy pojedziemy? wszystko zalezy od lekarzy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od kilku lat jeździmy do Izbicy i bardzo lubię ten region, te równiny i duże łany pól. Koleżanka o której myślisz to chyba ,, Kolewoczy ,, nie spotkałam jej, myślę że gdyby była, to by nas znalazła, bo pamiętam że mi coś podpowiadała na temat przenosin i miała mój nowy adres, też ją lubiłam czytać.

      Usuń
  5. Elizo, nie spotkałaś gdzieś na blogach naszą koleżankę z bloxa "Pół żartem " cos takiego.Co się zarzekała że nie załozy bloga,tak fajnie pisała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie - pola słonecznikowe robią wrażenie i modelka również:))) Wszystkie fotki ładne, ale z konisią najpiękniejsza :)
    Szybko mijają urlopowe dni, prawda? Szkoda, ale cieszą wykorzystane w 100% - co udokumentowałaś "obrazkowo".
    Serdeczności :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, ale urosłam / za modelkę / chyba jestem większa od słonecznika ;)) Z konisią to jest tak że zawsze jak tam zajeżdżamy, ona ma źrebaka, to tak jakby zawsze był ten sam mały konik.Urlop mija szybko, ale nawet kilka dni spędzonych w innym miejscu jakoś tak wydłuża czas .Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Po raz pierwszy zobaczyłam słonecznikowe pole!! Niezwykły widok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W mojej wsi zdarzają się pola słoneczników, ale takiego pola aż po horyzont nigdy nie widziałam. W okolicy Izbicy widziałam też duże pola ziół - majeranku, tymianku.

      Usuń
  8. Co to są te konstrukcje na horyzoncie? A konie najpiękniejsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na Lednickich Polach Brama Ryba zwana też Bramą Trzeciego Tysiąclecia. Tam ks. Góra zapoczątkował coroczne spotkania młodzieży.

      Usuń
  9. I tak krążyłaś po moich okolicach i miejscach dobrze mi znanych! Nie byłam tylko w Golubiu - Dobrzyniu, muszę to uzupełnić. Następnym razem, gdy odwiedzisz Wschodnią Wielkopolskę serdecznie zapraszam na kawę:)
    Zasyłam pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobają mi się tamte okolice, przeciwieństwo mojej małopolski.Bardzo dziękuję za zaproszenie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty

Pies z kotem