Wieża widokowa w Krynicy

Piękną niedzielną pogodę wykorzystaliśmy na wycieczkę do Krynicy, na Wieżę widokową. Muszę przyznać że Wieża  robi wrażenie i jest ogromną atrakcją,  prowadzi do niej  drewniana kładka, która wije się pośród drzew,  coraz wyżej w koronach drzew, i wyżej aż ponad drzewami. Na samej górze  wiał bardzo silny wiatr i tak troszkę  ta kładka poruszała się, wrażenie jak na statku/ przy spokojnej wodzie/ Na całej długości drogi -kładki znajduje się plakaty opowiadające o roślinach, zwierzętach i innych mieszkańcach okolicznych lasów i łąk. To tak zwana ścieżka dydaktyczna, informuje także o ludziach i zdarzeniach które wpisały się w historię regionu. Można też poznać najciekawsze zabytki i architekturę. Sama wieża ma wysokość około 50 metrów, i jest porównywalna z budynkiem 17-piętrowym. Ścieżka i Wieża widokowa zbudowane są w całości z ogromnych bali drewnianych i bardzo ładnie komponuje się z rosnącymi drzewami.Z wieży można podziwiać piękny krajobraz, a w dole widać miasto z Domami Zdrojowymi. Muszę też się pożalić że dojechać nie było łatwo, droga do wieży jakieś trzy kilometry cały czas jedynką, dwójką, szukanie miejsca parkingowego, potem kolejka pół godziny do kasy, następne pół godziny do kolejki krzesełkowej. / do WC tak samo/Na górze wejście na kładkę też w kolejce, dość sprawnie to zorganizowane ale ludzi moc bo to niedawno otwarte i pogoda piękna. Mieliśmy ochotę wrócić z góry na piechotę, ale wybraliśmy kolejkę by nie tracić czasu, chociaż jadąc kolejką zawsze boję się że mi spadnie but, jednak udało się wrócić w butach i z głową pełną wrażeń pojechaliśmy do miasta na obiad.

Można posiedzieć z Bogusławem Kaczyńskim.

Komentarze

  1. Potrafię zrozumieć zachwyt, ale....
    Ile akacji ścięto aby powstało to monstrum?
    Już nie mówiąc o tym jak zaburzyło to piękny krajobraz. No i te tysiące stóp zadeptujacy wszystko! Ja akurat tego nie kupuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam że krajobraz zaburzają wieże telefonii komórkowych, paskudne żelastwo rozmieszczone nie wiadomo po co, co kilkadziesiąt metrów od siebie. Ale masz rację że drzew nacięli i to jeszcze nie byle jakich, tylko dorodnych. już teraz na stoku nie ma trawy bo wydeptana i pewnie już nigdy nie urośnie.

      Usuń
  2. Elizo, zazdroszczę Wam tej pięknej wycieczki chyba troszkę z dreszczykiem. Zakręcona, wysoka wieża na palach w koronach drzew. Stanie w kolejkach wynagrodziły Wam piękne widoki na okolicę. Ładna pamiątka z B.Kaczyńskim. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widoki niesamowite, jeszcze pogoda była piękna,podobno ostatnia taka niedziela, super było.

      Usuń
  3. Wspaniała wycieczka a o widokach nie wspomnę, co się nastałaś to Twoje a co zobaczyłaś też Twoje.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatni raz tak stałam "w kolejce na kolejkę" by wjechać na Kasprowy. Powiedziałam sobie, że nigdy więcej. Dokąd wejdą sama, to pójdę, stać więcej mi się nie chce. Na Palenicę na szczęście kolejek nie ma, chyba zimą jeśli tłum narciarzy chce wjechać. Zimą więc wspinaliśmy się "własnonożnie" :) Mam świadomość, że na Trzy Korony (tam metalowa konstrukcja wieży widokowej) już się nigdy nie wdrapię, ale byłam :)
    Krynica piękna jest, mamy sporo zdjęć z zimy ale Twoje ładniejsze, bo i pora roku inna, ładniejsza. Wtedy wieży nie było a pan Bogusław we własnej osobie mógł przechadzać się po deptaku, teraz może tylko siedzieć... Twój wpis przypomniał mi o tym wspaniałym człowieku więc z okazji dzisiejszego dnia z serca zapalę świeczkę w Jego intencji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też powinnam iść, było by szybciej, ale jak się ma lenia to nie ma rady. Jeszcze później trzeba było obejść miasto, pozaglądać do domów zdrojowych, ładne tam deptaki pełno jesiennych liści.
      Kaczyńskiego też bardzo lubiłam

      Usuń
  5. Jestem ciekawa w którym miejscu postawili tę wieżę widokową.
    Bo po prawdzie widoki Krynicy i okolic można było oglądać z Góry Parkowej, na której też zbudowano platformę widokową.
    Pamiętam organizowane w Krynicy przez pana Bogusława wrześniowe koncerty im. J. Kiepury.
    Była to bardzo miła rozrywka dla nas kuracjuszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbudowana jest na szczycie stoku narciarskiego Słotwiny.

      Usuń
  6. _Piękne widoki z takiej wysokości. U nas jest taka ścieżka w koronach leśnych drzew, ale ja bałam się nią przejść. Moja starsza koleżanka była odważniejsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam też jest ścieżka ale nie przeszłam całej bo strasznie wiało a ja niezbyt dobrze się ubrałam bo na dole było cieplutko, nie pomyślałam że w górze inny klimat i tak trochę na skróty przeszłam.

      Usuń
  7. Nie wiedziałam o tej atrakcji! Jest rewelacyjna! I widocznie potrzebna skoro jest takie zainteresowanie. W Krynicy jeszcze nie byłam, ale mam w planach. I wieża do zaliczenia i posiedzenie z Bogusławem również. Dzięki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jeszcze Góra Parkowa, Góra Jaworzyna, Dom Zdrojowy - koniecznie. Najładniej jest latem, pod koniec wakacji, dobrze trafić na koncert J Kiepury. Pozdrawiam.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty

Pies z kotem