Puławskie zwiedzanie

 

Puławy - miasto nieopodal  Kazimierza Dolnego. Tu znajduje się okazały pałac, należący kiedyś do rodu Czartoryskich. Za panowania Adama i Izabeli Czartoryskich, Puławy nazywane były Polskimi Atenami, tu przebywali znani przedstawiciele ówczesnych elit, tu było centrum życia politycznego i kulturalnego. Tu księżna Izabela w jednej z ogrodowych budowli założyła pierwsze w Polsce Muzeum, gdzie gromadziła pamiątki narodowe.
Po ogrodach, wokół pałacu spacerują dumne pawie, ludzi się nie boją, pozują do zdjęć, tylko ogona nie chciały rozłożyć! Co ja się za nimi nachodziłam, na prosiłam i nic.

 
 
 

Obecnie mieszczące się w pałacu Muzeum Czartoryskich, organizuje między innymi wystawę pod nazwą  " Wiszące Ogrody Księżnej Izabeli ". Nam udało się na taką imprezę trafić.
 

 
 
 
 
 
 
Można też było  " przymierzyć " suknię księżnej Izabeli, przyznajcie że ja prawie jak Izabela :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 

Komentarze

  1. Pawie nawet ze złożonym ogonem dumne są:-)
    Bukiety i aranżacje kwietne lubię oglądać, to takie żywe dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację że dzieła sztuki, nie każdy potrafi.

      Usuń
  2. Kwietne dekoracje cieszą oko! A modelki w sukni księżnej Izabeli bardzo dostojne!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wycieczka jak widać udana, piękne miejsce i super zdjęcia. Szkoda, że ja nie miałam okazji przymierzyć sukni księżnej Izabeli ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ na fajną imprezę się załapałyście. Pałac w Puławach wygląda zdecydowanie dostojniej. No, a kreacje - niesamowite!!!
    Dzięki, miłego weekendu:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Coś wspaniałego, niesamowite. Dekoracje na wodzie, ziemi,na drzewach .Cuda.I Wy, piękne dostojne księżniczki.Bajkowa wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Księżna Czartoryska niech się schowa przy takich super modelkach :) Przepiękne kwiatowe dekoracje, trafiłyście wspaniałą imprezę. Czy torty na stołach były do próbowania czy tylko za dekorację służyły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mnie pocieszyłaś ;) Naprawdę miałyśmy farta.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Jesiennie kwiaty